Pokud se na RSS podíváme z pohledu provozovatele, který chce zvýšit šance svých webových stránek, tak nám tento nástroj poslouží k vytvoření kvalitních zpětných odkazů. Pokud si vaše příspěvky (články) budou lidé integrovat do svých RSS čteček vytvoříte si tak širokou základnu potenciálních čtenářů, které vaše články při nejmenším zajímají a především na Vás odkazují.
Hlavní předností RSS kanálů je v dnešní době především jednoduchá integrace do sociálních sítí (Facebook, Google+) pomocí zdarma dostupných aplikací. Nejdůležitější je, aby lidé na sociálních sítích poté dále sdíleli vaše články a odkazy. Toho docílíte jediným způsobem a to tak, že budete psát zajímavé příspěvky pro lidi. Jen díky tomu budou čtenáři sdílet vaše příspěvky dál a přirozeně šířit další zpětné odkazy.
V mnoha sociálních sítích jsou implemantovány aplikace, tzv. RSS čtečky, které dokáží načíst jakýkoliv RSS zdroj.
Šíření zpětných odkazů pomocí sociálních sítí
Pokud máme dobře napsané příspěvky, články nebo aktuality a naši přátelé na sociálních sítích tyto odkazy sdílejí zvedá se nám i SocialRank, který je speciálně určen pro hodnocení sociálních sítí.
Sociální síť Facebook
Facebook je v dnešní době fenomén, který by neměl přehlédnout nikdo, kdo chce držet kontakt nejen se svými přáteli, ale i se svými potenciálními zákazníky.
Pokud si na Facebooku vytvoříte firemní profil, můžete například pomocí aplikace RSS Graffity vkládat novinky nebo články z firemního webu.
Sociální síť Google+
V době psaní toho to článku, největší světový vyhledávač Google spouští svou sociální síť Google+, která se má stát konkurencí právě Facebooku. Samostatná aplikace Google Reader může sloužit jako vaše osobní RSS čtečka nebo pokud jste zaregistrováni v sociální síti Google+ můžete sdílet příspěvky z vaší Google Reader čtečky na svojí zeď podobně jako na Facebooku pomocí tlačítka pod samotným textem.
Zdroje
- 333 tipů a triků pro SEO (cpress)