Každý příspěvěk, který vložíte na Facebook má nějákou standardní hodnotu EdgeRanku. Tím to příspěvkem může být opravdu cokoliv video, odkaz, text, obrázek, atd. Tyto objekty mohou svou hodnotu EdgeRanku zvyšovat jedině a pouze interakcí vašich přátel nebo fanoušků. Pokud váš příspěvek "olajkují", přidají komentář nebo sdílejí, vždy vzroste hodnota ranku.
Podle toho na které příspěvky (od kterého přítele) nejčastěji reagujete, tak ty se Vám budou zobrazovat na vaší timeline, jelikož budou mít větší hodnotu EdgeRanku. Facebook Vám totiž nabízí a zobrazuje informace, které podle vaší komunikace a tedy hodnoty EdgeRanku uzná za zajímavé. A pokud příspěvkům dáváte líbí se mi, komentář nebo ho sdílíte na zeď, tak je pro Vás přeci zajímavý. Proto je EdgeRank férový a praktický pomocník a upřednostňuje příspěvky těch přátel s kterými nejvíce komunikujete.
Pokud máte na Facebooku firemní stránky a chcete, aby se příspěvky zobrazovaly co nejvíce fanouškům vaších stránek. Můžete toho docílit právě prostřednictvím EdgeRanku a to tím, že budete v příspěvcích Vaše fanoušky nutit k nějáke akci - diskuzi.
Příklady pro zvýšení EdgeRanku:
- přidejte na konec článku větu: "Napište názor na tento článek."
- nebo: "Komu se líbí, ať dá líbí se mi."
- vkládejte vtipné obrázky - líbí se mi a sdílení ze strany fanoušků
- sdílení zajímavých odkazů
Podstata EdgeRanku jde tedy ruku v ruce s podstatou Facebooku, která spočívá v komunikaci mezi lidmi a rekcích na příspěvky.